Afspraken en dossiervorming zorgleerlingen
Het zorgadviesteam (ZAT) van onze school zoekt naar mogelijkheden om de begeleiding van ‘zorgleerlingen’ te organiseren. Zij wil meer zicht hebben op de begeleiding die is geboden. Hierbij zijn zowel kwalitatieve (inhoud) als kwantitatieve (uren) gegevens van belang. Afspraken met leerlingen moeten worden vastgelegd in het rooster van de leerling. De inhoud van de begeleiding moet worden vastgelegd en er moet aan dossiervorming worden gedaan. Alleen betrokken personen hebben toegang tot het dossier.
Oplossing
ComTak heeft formuliersjablonen voor verschillende zorgactiviteiten. Tijdens het plannen van een afspraak tussen een leerling en de begeleider wordt het sjabloon al gekoppeld en kan dan vooruitlopend op de afspraak al (gedeeltelijk) gevuld worden door de begeleider en de leerling. Tijdens of na de afspraak kan het formulier worden aangevuld. De afspraak wordt gepland in het rooster van de leerling en de begeleider. Vanuit de urenverantwoording kan direct getoond worden hoeveel uur begeleiding gegeven is. De ingevulde formulieren zijn toegankelijk voor alle personen die ingesloten worden bij het formulier. Dit kunnen ook ouders zijn.