Leerling voert regie op route richting examen
Leerlingen moeten in ons onderwijsprogramma in verschillende lokalen ‘werkplekkenoefeningen’ doen a.d.h.v. een uitgebreide lijst van thema’s en oefeningen. Een werkplek heeft slechts een beperkt aantal plaatsen om te oefenen.
Als een leerling voldoende geoefend heeft, mag hij zich inschrijven voor een examen. Een leerling heeft recht op één herkansing. Het plannen van de oefeningen en de (her)examens gebeurt door de leerling zelf.
Oplossing
In ComTak zijn de thema`s aangemaakt als module en oefeningen. De lokalen zijn voorzien van Werkplekgroepen, die de naam van de activiteit dragen. Per Werkplekgroep is vastgelegd hoeveel plaatsen beschikbaar zijn. De oefeningen zijn geroosterd als “open inschrijving”, met een beperking op de klassen die hier bij betrokken zijn.
Leerlingen kunnen in ComTak met de functie “plaatsen zoeken” oproepen welke oefeningen geroosterd zijn en met één druk op de knop een plek reserveren. Een leerling plant op deze manier ook een examen. Het systeem controleert of de leerling minimaal drie keer aanwezig is geweest bij een oefening.